O SON DAS PALABRAS NO SOUTO

Para celebrar o día do libro, o Club de lectura "Pintor de Castinande" da Biblioteca pública de Sober convidou ós maiores de Balbordo a unha xornada de lectura compartida, na que tamén participou a Biblioteca pública do Saviñao.
Máis de 40 persoas visitamos o
Centro Oleiro de Gundivós onde nos fixeron unha demostración dese oficio de artesáns do que é exemplo esta zoa de Sober.
Logo, no impresionante Souto do Tellada escoitamos a recitación de diversos textos mentres disfrutabamos dese incomparable marco natural.
A visita á igrexa románica de Lobios foi acompañada dun recital co que nos agasallou o grupo de Sober "
O Trícole", do que tamén foi fundador o noso Director Verao.
A xornada rematou no Santuario de Cadeiras, onde houbo un xantar e logo visitamos algún
miradoiro.
Temos que agradecerlles ós integrantes do Club de lectura, e especialmente a Julia -a Bibliotecaria-, a ilusión que puxeron nese día, a emotividade que xuntos compartimos e a idea desa experiencia que esperamos se volva repetir. Moitas grazas!

video

Pasión por los libros

Por segundo año hemos celebrado la campaña “Un libro para un amig@ invisible” con la participación de 170 personas pertenecientes a la Comunidad educativa. En esta ocasión Carlos Parada ideó llevar a cabo “el asalto” del gimnasio con libros, por eso de hacer realidad el dicho de “mens sana in corpore sano”. Para ello, se construyó una cadena humana con todos los participantes, cadena que salió de la Biblioteca y que recorrió las instalaciones hasta llegar al Gimnasio.
Dado que era un acto simbólico, no podíamos olvidar el lema de la UNESCO : “La alfabetización: un camino hacia la libertad”, por eso circularon de mano en mano dos libros de dos escritores gallegos, “Lía e as zapatillas de deporte” de María Reimóndez y “Las fronteras se cruzan de noche” de Xaquín López, porque creemos que representan el rechazo a la esclavitud y al trabajo infantil, y porque defendemos el derecho universal a la educación.
Ya en el gimnasio se procedió al reparto de libros: los profesores se los entregaron a los alumn@s y el alumnado al profesorado. Y después, hubo baile.
Propusimos al servicio de comedor que ese día se sirviese un "menú literario." Y así lo hicieron: las letras, en la sopa; la tinta, en los calamares y las milhojas, en la tarta. Más tarde, 34 profesores y personal no docente compartieron el mismo menú, eso sí, regado con el “vino” de autor de los cosecheros de la Ribeira Sacra.
En fin, sólo nos resta daros las gracias a todos los que habéis colaborado activamente en los preparativos-profes, alumnado de 1º BAC , a Vicente y las Marys- y tod@s aquell@s que hacéis posible que en IES Río Cabe nos apasionen los libros.

PLAN LECTOR, 2ª AVALIACIÓN

Avanza o curso e seguimos (por terceiro ano consecutivo na ESO e primeiro en Bacharelato) adicando quince minutos diarios a ler por ler, a ler para disfrutar. E continuades vindo á Biblioteca nos recreos a buscar ese libro que (por ser elixido entre tantos) vai estar fóra do estante da Biblioteca ou das mesas de autopréstamo.


Este é o reconto dos resultados da 2ª evaluación.


Grazas ós moitos profesores que en distintas asignaturas cederon 15' para que o Plan se poda levar a cabo.

Día do Libro



Leyendo las estrellas

Es una pequeña selección de poemas cuya temática es la Astronomía. Sì, porque muchos poetas han dedicado alguna de sus composiciones a este tema. Quizá esta sirva para celebrar este Año desde una perspectiva literario-musical.
La pieza musical que se puede escuchar, titulada Venus, pertenece al compositor Gustav Holst y a su obra Los Planetas. Es el más sosegado y lírico de los siete planetas evocados por Holst y sirve de contraste entre Marte y Mercurio, porque Venus aparece como portadora de la Paz.

Pasión de papel

Nunca he tenido claro cuál es la frontera entre lo que se etiqueta como libro infantil, juvenil o para adultos, porque seguramente no hay ese límite o, al menos, eso es lo que nos parece a juzgar por la semana que dedicamos al "público infantil" con "supuestos libros infantiles". Durante unos días compartieron un mismo espacio niños, adolescentes y adultos, compartieron las mismas lecturas y, sobre todo, pudimos ver el mismo entusiasmo, ilusión y sonrisas. Parte del alumnado comentó: " Todos logramos acordarnos y volvimos a ser niños pequeños, llenos de imaginación. ¡Volvimos a sentirnos tan a gusto después de tanto tiempo!"

Cando a nosa Biblioteca soñou que era dos nenos

Dende o pasado luns ata hoxe a Biblioteca encheuse de colorido, de fantasía, de miradas asombradas, de voces, sorpresas que saían dos libros, notas nun encerado nas que os maiores deixaron as súas impresións... Foi unha semana na que as mans de moitos rapaces pasaron follas e follas ata que se detiñan naquela páxina que posiblemente lles fixo esquecer por un instante que estaban nunha Biblioteca e lles levou a soñar.

Pero entre todas as visitas, posiblemente a máis especial foi a dos nenos de infantil e primaria de tres Colexios Públicos de Monforte; estes dous últimos días acompañáronnos as súas profesoras para que poidesen visitar a exposición.

A mirada asombrada do noso alumnado cando os pequeniños subían a escaleira e corrían cara á Biblioteca, o entusiasmo dos nenos cando entraron pola porta máxica, lles contaron contos (nun dos días incluso contamos coa colaboración de catro rapazas de Bacharelato!), relataron historias, escoitaron atentos, miraron os libros e os tocaron... foron un verdadeiro regalo para nós.

Fixéronnos pensar en que, posiblemente, dentro duns anos, moitos deses mesmos nenos acudirán con entusiasmo tamén á nosa Biblioteca para atopar alí a ilusión de ler.

MOITAS GRAZAS ós rapaces e ás súas profes!

Mirade como nos encantaron a todos!!!!

video

Déjame que te cuente...




...porque, cuando éramos pequeños, muchos recibimos, al calor de la cama o comiendo, de nuestros padres, abuelos, tíos, amigos y maestros un tesoro, escuchado o leído, que jamás se borrará: la literatura. Y con el paso del tiempo ese tesoro viajará con cada uno de nosotros con la esperanza de que alguien, algún día, frote esa lámpara de la que brotarán, como por arte de magia, esas palabras que dirás o leerás para encantar a otros niños y niñas, que te mirarán embelesados.
Esto es lo que le pasó a María Reboredo cuando le contó a nuestro alumnado este poema de Rubén Darío. Le habían mandado hacer un trabajo, mientras cursaba la carrera de Bellas Artes e, inevitablemente, acudió a su cabeza esta historia que se había transmitido generación tras generación en su familia. Así que construyó el escenario y supo transmitir todas aquellas sensaciones y emociones que había experimentado de pequeña.
¡Qué mejor manera de celebrar el Día del Libro Infantil!