VISITA DO ILUSTRADOR SUSO CUBEIRO


Dentro dos actos de celebración do 125 Aniversario da chegada do ferrocarril, visitounos o autor do cartel do Aniversario: Suso Cubeiro; coñecido ilustrador de libros tan fermosos e recomendables como No corazón da fraga, O bigote de Mimí, El secreto del bosque viejo, O señor mago e a folla ou a historia da locomotora Larita. Faloulles ós rapaces de 1º ESO do traballo dun ilustrador, das partes do libro, de técnicas para pintar... e mostrounos debuxos orixinales en comparación co traballo impreso. Pintou e pintou coa maxia e a rapidez que só uns poucos privilexiados son capaces de conseguir cuns trazos feiticeiros. E deixou tamén no noso Instituto un recordo moi valioso e especial: un debuxo dunha locomotora que, certamente, ocupará un lugar privilexiado na nosa Exposición sobre o tren. Moitas grazas, Suso.

video

¡Qué noche la de aquel día! Día de las bibliotecas

Spelling Change.com
Spelling Change.com
Spelling Change.com

... y sólo en ese momento mencionamos el viaje.
Un largo pasillo, las agujas del reloj que marcaban las 12, una marea de niños anhelantes de saber y de aventura , y un tren nocturno al que nunca habíamos subido con un destino desconocido.
Todo está en calma, excepto la biblioteca.
La locomotora echando humo, los viajeros instalados en sus vagones y, por delante, 8 horas llenas de ilusión, entusiasmo y nervios, muchos nervios.
Lo que sucedió no puedo describirlo, porque tendría que preguntarle a cada uno de los 22 pasajeros, pero aquí os dejo unas imágenes de aquel día inolvidable en que La noche fue un tren.

video

24 OUTUBRO, DÍA DAS BIBLIOTECAS ESCOLARES. CDU-METRO

O 24 de Outubro celébrase o día das Bibliotecas Escolares.
Para defender o valor da lectura, propoñémosvos que vexades este anuncio feito na Comunidade de Madrid:





E seguindo coa temática do 125 Aniversario do ferrocarril, deixamos esta liña de metro-CDU para que vos orientedes (os logos foron elixidos por alumnos para sinalizar a Biblioteca):


II Encontros de Bibliotecas Escolares

Os días 17 e 18 celebráronse en Santiago os II Encontros de Bibliotecas Escolares, que este ano levaron por título: "Bibliotecas para ler e aprender". Alí estivemos casi 1000 persoas e puidemos asistir ás conferencias de Isabel Solé, José García Guerrero e Antonio Basanta (relatores especialistas en diferentes ámbitos relacionados coas Bibliotecas ou a lectura).
Tamén se presentaron interesantes experiencias de distintos centros educativos, entre os que estaba o noso.
Luz Paramio comentou aspectos relacionados coa Educación documental nunha exposición titulada: "Perdidos no mundo da información?"
Intensas xornadas nas que comprobamos o magnífico traballo que se está a facer dende as Bibliotecas escolares de Galicia.

Nosotros y el tren

El jueves día 9 se inauguró nuestra exposición. Pretende ser un homenaje al tren y la gente que ha dedicado su vida a este medio de transporte.
Sin casi darnos cuenta hemos llevado a cabo lo que se conoce como Proyecto Documental Integrado. Lo que nació como un Proyecto, ya hace meses, se ha hecho realidad; lo de documental porque han sido muchas las personas de dentro del Centro y de fuera los que nos han aportado sus ideas y materiales y porque ha conseguido que todos- alumnado, profesorado, padres/madres, personal no docente, amigos y parientes- nos integremos bajo un mismo tema.
Sirva esto como invitación a todas aquellas personas que quieran venir a visitarnos, porque las puertas de nuestra Estación estarán abiertas durante, al menos, dos meses.
Aquí os dejamos una pequeña muestra de lo que podréis ver. ¡Disfrutadla!
video

A NOSA ESTACIÓN

A porta-estación da Biblioteca xa está rematada e deixounos máis que asombrados a todos os que a contemplamos. Un magnífico modo de adentrarnos a ese espazo que renova estes días as súas vitrinas cunha completa colección de obxectos que o coleccionista monfortino Jose Luis Montero nos prestou. Tamén contribuiron alumnos, profesores ou a asociación monfortina de amigos do ferrocarril. Foi tanta a axuda... que tivemos que poñer outro moble! Antes de entrar fíxate nos carteis do panel, foron cedidos polo Museo de Ferrocarril de Madrid. Agardade, agardade que pronto veredes nun vídeo imaxes de todo o que describo...


Tamén está decorada a entrada do centro: As maletas cheas de libros porque, dende hai anos, temos autoservizo de lecturas. Non esquecimos a libraría do ferrocarril, o despacho de billetes nin os reloxos! Os pasaxeiros agardando coas maletas, o banco (da Estación de Renfe de Monforte) con libros para entreter a espera; o uniforme ferroviario cunha gorra que semella tamén recibir a entrada dos visitantes. As bandeirolas conmemorativas, que tanto traballo lle deron a Flor e a unha alumna do ciclo (Maculi)!, o panel "literario" informando de destinos, os carteis de cromos, o plano de metro da CDU, os debuxos de alumnos, as fotografías que ides aportando para "Nós e o tren"... Esquézome de algo? Quen sabe como medrará a nosa estación. Sempre hai alguén que vai aportando suxerencias!






Se queredes visitar a exposición de obxectos curiosos na Biblioteca, teredes que subir pola escaleira (estes días xa a deixamos libre, non vos preocupedes por tropezar!) nela veredes fotografías cedidas por Jesús Montero ou antigos carteis cinematográficos prestados por J. Luis Montero. As vías acompañarannos todo o curso posto que se irán enchendo con carátulas de libros e marcapáxinas... Pretendemos facelas chegar á porta da Biblioteca-estación (no segundo); haberá moito que andar pero como cada día sodes máis os que vos achegades por alí e os que ides axudando a poñer ilusión... digo eu que seguro que chegaremos entre todos arriba!!!

O xoves inauguramos a Exposición cunha lectura no tren (feita cos membros máis novos de Balbordo) e cunha charla do Presidente de AMAFER Fermín Avellaneda, ó que lle agradezo a súa continua axuda. Pinchade no cartel, que sintetiza esta viaxe pola nosa estación e pola nosa Biblioteca!


Recompilación carteis de FIX MASSEAU

Elaborei esta recompilación de carteis sobre o Orient Express, a partir de doce pósters que Fix Masseau fixo sobre dito tren. O motivo de elixir ese tren mítico é que é o lugar onde se desenrola a historia que están a ler os alumnos do Club Balbordo.

Historias reales del tren 1: La carbonilla

En los años de la posguerra española, la escasez se notaba en todas las clases sociales, había que buscar la manera de sobrevivir, y los trabajadores ferroviarios no eran la excepción.
El señor Miguel, abuelo de mi amiga Laura, que en la actualidad tiene 88 años, cuenta que en el año 1952 trabajaba en el taller de calderería del Depósito de máquinas de Monforte. Allí calentaban las briquetas de carbón para convertirlo en carbonilla y así poder llevarlo para casa con la apariencia de legalidad, ya que había que pasar los fríos inviernos monfortinos y la economía familiar no era suficiente para comprar carbón.
Un día llenó la cesta que utilizaba para llevar el desayuno con la carbonilla que había hecho aquella mañana; la ató como siempre en el portaequipajes de su bicicleta, con la goma preparada por él con la junta que se utiliazaba en los tambores del vapor de las locomotoras de carbón. Salió con los demás compañeros que, al igual que él, también llevaban carbonilla y con uno que había guardado entre sus ropas una briqueta de carbón. Aquel día los esperaba el guarda jurado de la empresa a la altura de la Plaza de la Estación. Cuando llegó allí, el Sr. Miguel fue parado por el guarda que le preguntó si llevaba carbón, a lo que respondió que sólo era carbonilla: le obligó a esparcirla por el suelo para comprobar que no transportaba carbón y aún así los denunció a él a a otros dos que lo acompañaban.
El señor que llevaba carbón entre las ropas aún no había llegado a la Plaza, ya que iba caminando. Vio de lejos al guarda jurado que estaba entretenido con los que había parado, le dio un golpe con el martillo a la briqueta y fue soltando al suelo los trozos de carbón que llevaba entre la ropa, por lo que, cuando llegó a la altura de los demás, ya lo había descargado todo y siguió su camino.
Pocos días después, el Sr. Miguel tuvo que ir al juzgado a pagar la multa que le había sido impuesta: 50 pesetas, cuando entonces se ganaban diariamente 14.
Aquel guardia que los había denunciado, como todos los ferrovairios que lo tenían a su alcance, también cogía carbonilla, aunque con el visto bueno de los jefes, que miraban para otro lado.
Pasado un tiempo, reconoció su error, aunque no se lo dijo a ellos personalmente.
Por Cristian Garza, 1º BAC

Pintura e raís

Os pintores non foron alleos ó impacto que provocou a chegada do ferrocarril; as súas miradas captaron, nuns casos cunha técnica impresionista a fragmentación da realidade que tan ben resume a viaxe nun tren; outras veces a atención centrouse nos viaxeiros, na soidade dos apeadoiros ou no balbordo das estacións. Dende que o tren revolucionou o mundo, son moitos os artistas que sentiron atracción polo tren. Neste. cartel fixen unha selección, moi subxectiva, de obras de autores recoñecidos e outros que non o son tanto.

Seguinte parada: locomotoras e trens do mundo

A seguinte parada permitirá observar diversos trens do mundo e locomotoras.