PLAN LECTOR, PRÉSTAMOS CURSO

Por fin rematou o curso, un curso cheo de lecturas. Non se le? No Río Cabe lemos, e moito!, tivemos un total de 2467 préstamos durante este 2007/08. Foi un pracer para nós ver como vos acercades á Biblioteca nas horas de préstamos, como moitos vides emocionados a ver si chegou ese libro que nos encargástedes, a pedirnos algún consello, a comentarnos algunha cousa da lectura... Grazas a todos por facer que a Biblioteca non sexa, para nada, aburrida nos Recreos.
Ademais, os 137 alumnos da ESO que participan no Plan Lector (adican 15 minutos diariamente a ler -en distintas asignaturas- un libro escollido libremente por eles na Biblioteca) leron un total de 1357 libros! Os resultados da 3ª avaliación e a final poden verse nos gráficos seguintes. Temos que agradecerlles ós 23 profesores de distintas materias a súa xenerosidade á hora de ceder 15 minutos semanais das súas clases e tamén o seu apoio para que o Plan siga. Penso que dese modo todos, alumnos e profes, deixamos constancia de que nos importa moito a lectura. Moitas grazas a profes e alumnos porque penso que este segundo curso de implantación dese Plan Lector (que puxo en marcha, como pioneira, o curso pasado Paramio) tamén foi un éxito no 2007/08. Boas lecturas a todos!

Final de curso

Ha llegado el final de curso y ahora llegan las evaluaciones y las reclamaciones.
Aquí tenéis una buena idea por si queréis reclamar una nota de un examen. Tomad buena nota de lo que han hecho estos alumnos de la Escuela de Ingeniería de Sevilla parodiando una conocida obra de teatro.

GBI o De la Inspección de servicios

Este año, la tradicional vorágine de final de curso (préstamos, estadísticas, memorias y proyectos) la agudizó la imprevista visita de tres representantes del GBI, siglas de una prestigiosa entidad privada que evalúa el funcionamiento de las bibliotecas y cuyas calificaciones son especialmente tenidas en cuenta tanto por patrocinadores privados en sus decisiones como por la propia Administración en la asignación presupuestaria de recursos.

Esta acreditada institución únicamente envía a sus inspectores a las bibliotecas escolares por lo que naturalmente recibimos alborozadas la comunicación de su visita, aunque amablemente les sugerimos la conveniencia de que la realizaran en fechas más adecuadas. No fue posible, porque según parece, entre los elementos que se consideran para la evaluación se tiene muy en cuenta la capacidad para afrontar y resolver de manera rápida y eficiente problemas imprevistos. De manera que nos pusimos manos a la obra con el instrumental adecuado (mono de limpieza, bayeta, mocho) y, además de limpiar, corregimos algunas disfunciones del local colgando algún cuadro, eliminando alguna silla y recolocando un par de mesas.

Llegó el día. Los inspectores (contra lo esperado, ropa informal, sonrientes, actitud corporal distendida) se plantaron directamente en la biblioteca, sin haberse presentado previamente a la dirección del instituto. Según parece, el factor sorpresa es esencial para hacer una primera evaluación del campo de estudio, aunque tal proceder pueda chocar con las habituales pautas de cortesía de la inspección educativa. Según nos indicaron, la respuesta de los afectados a esta “aproximación periférica” (son sus palabras) forma parte también del programa de evaluación. Queremos suponer que de nuestra cara de pasmo no extrajeron conclusiones negativas sobre nuestra capacidad intelectiva en general y de organización de la biblioteca en particular.

La visita se inició de inmediato, luego de que nos indicaran que habían visto las exposiciones de la planta baja. Uno de ellos dijo que la del Guernica es “tendenciosa”, lo que produjo el efecto de sustituir la cara de pasmo por la de aflicción. La inspección, ocular y táctil, fue exhaustiva; también hicieron fotografías: de las estanterías, de los carteles oportunamente colgados, del mobiliario. Les gustaron nuestras mesas y sillas de estilo Racionalista; uno de ellos les atribuyó tanto mérito que llegó a afirmar su convencimiento de que deberían estar catalogadas como muestras singulares de nuestro patrimonio nacional. El elogio nos pareció excesivo, aunque se refiriera al patrimonio nacional gallego, cuestión de la que no nos pareció prudente pedir aclaración.

Aparte de la mención al mobiliario, durante la inspección no expresaron ningún otro juicio de valor. Con total asepsia hicieron muchas preguntas, no todas directamente relacionadas con el funcionamiento y organización de la biblioteca, y nos entregaron un cuestionario, que debemos cumplimentar y remitirles en el plazo de un mes, cuyos resultados se recogerán en una curva de regresión múltiple que proporcionará un índice objetivo de calidad al que completará la valoración subjetiva resultante de la visita. Desde luego, el cuestionario es formidable y sería excesivo transcribirlo aquí. Baste, como muestra, la enumeración de algunos epígrafes:

- Medios personales disponibles

- Organización administrativa.

- Horario de apertura y cierre.

- Análisis ergonómico.

- Cuadros input-output.

- Índices de eficacia: cuadros interanuales comparativos.

- Origen y aplicación de fondos.

- Transversalidad: índices de congruencia.

- Análisis de flujos: cálculo del período de maduración.

- Propuestas de innovación: CDU o CCQ (Clasifica Como Quieras).

Y más. En fin, éste es un pueblo hospitalario: les invitamos a comer, en la convicción de que un buen yantar servido en el restaurante adecuado puede contribuir a disipar algunas dudas o a restar importancia a algunas deficiencias. La comida, regada con un excelente Amandi, fue estupenda. Tomamos café en el Parador y después les enseñamos Monforte desde la torre del homenaje de San Vicente, para que por un momento –abarcándolo todo con la mirada- se sintiesen como sin duda se sentían los antiguos Condes de Lemos. Creemos que nuestros visitantes se fueron con ánimo alegre, acompañados de unas botellas de Priscillus que les dimos de recuerdo.

Proxecto Interdisciplinar II

"A volta a Galia" 0u "Le tour de Gaule" pretende ofrecer unha visión global e ó mesmo tempo plurisciplinar do contexto histórico no que teñen lugar as aventuras de Astérix e do resto dos personaxes creados por Uderzo e Goscinny, é dicir, a época galoromana, ó tempo que fai un estudo discrónico dos acontecementos que foron conformando a antiga Galia ata desembocar na Francia contemporánea.
Tras un período de formación de usuarios na biblioteca, os rapaces acometeron a etapa previa do proxecto. O traballo de investigación iniciouse a partir da lectura do cómic do mesmo título, que presenta as peripecias de Astéirx e Obélix ó redor da Galia, na procura dunha especialidade gastronómica de cada unha das rexións visitadas. O cómic é a súa vez unha parodia da famosa proba ciclista francesa que se disputa por etapas, rasgo que tamén serviu para establecer a secuenciación e mesmo propiciar entre os alumnos esa competitividade individual e por equipos que tamén se dá no mundo do ciclismo, e que lles serviu de motivación.
Tralo proceso de investigación, selección e procesamento da información obtida, que se estendeu ó longo do segundo trimestre, no terceiro iniciaron a elaboración da Exposición. Esta consta de catro partes:
  1. Rende homenaxe ós personaxes inspiradores do proxecto cunha viñeta xigante.
  2. A reproducción dunha tenda galo-romana, presentada en clave de humor, tratando de imitar o espírito do cómic, nela pódense atopar unha grande variedade de produtos.
  3. Un collage que quere sintetizar visulamente diversos aspectos do mundo propiamente galo: sociedade, vida cotiá, moedas, símbolos...
  4. Unha visión contemporánea e polifacética das rexións que os dous personaxes percorreron no seu momento. ( Por Laura Cereijido)
E agora a disfrutar desta fermosa exposición. ¡Parabéns!
video

Proxecto interdisciplinar

Hoxe o alumnado de 1º B da ESO xunto co seu profesor Manuel Sánchez amosánronnos o traballo que estiveron a realizar durante todo o curso na materia Proxecto interdisciplinar. Por isto, puidemos disfrutar da extraordinaria exposición Guernica con música de J. Rodrigo - Concierto de Aranjuez, 2º mov.-
Este é o producto final dun longo traballo que comezara no primeiro trimestre coa formación dos futuros usuarios-investigadores na biblioteca, a quen se lles ensinou, xa durante o segundo trimestre a deselvolver o que sería un proxeto de investigación onde intervirían distintas materias. E xa no terceiro trimestre centraron a súa atención sobre o seu obxecto de investigación, o Guernica de Picasso, desde diferentes aspectos: o seu contexto histórico, literario, musical e plástico. Neste período desenvolveron as competencias básicas: a cultural e artística, a lingüística, a de aprender a aprender, a social e cidadana, a de autonomía e iniciativa personal e a de tratamento da información e dixital.
Aquí tendes unha pequena mostra do que fixeron:
video

O Guernica como tema tamén aparece tratado noutros vídeos como os seguintes, onde se misturan arte e cine de animación:


ou esta maravillosa curtametraxe realizada por J. P.Etcheverry:


Ou esta noticia que se produxo no 2004 cando tres artistas chilenos BOMBARDEARON Guernica 70 anos despois con poemas:


En fin, desexamos que todos disfrutedes coma nós desta mostra. ¡Noraboa!

Mes do Libro, 2008

ASí foi e así se fixo o noso mes do libro adicado ós piratas e a piratería:
video

DÍA DO MEDIO AMBIENTE

Semana da Ciencia: Escher e Matemáticas


Durante estes días puidemos ver a exposición interactiva Escher e Matemáticas que nos cedeu AGAPEMA.
Escher dixo: "A miúdo atópome máis cerca dos matemáticos que dos meus colegas os artistas. Todos os meus traballos son xogos. Xogos serios." E iso é o que encontramos nesta mostra: matemática, arte e xogos.
A exposición configúrase en torno a tres apartados:
1. A estrutura do espazo: relatividade, cruce de mundos paralelos e xogos tridimensionais e matemáticos.
2. A estrutura da superficie: a procura do infinito no plano e a metamorfose espazo-tempo.
3. A proxección do espazo tridimensional no plano: os mundos imposibles.
E isto é o que aconteceu no noso Centro:


video


Se queredes saber máis sobre as Matemáticas, aquí tendes algúns dos libros tanto de ficción , como de no ficción que atoparedes na biblioteca: